Semppa.net Foorumin päävalikko
Kirjoittaja Viesti
<  Henki ja Elämä  ~  Muutama teksti
Yöviö
LähetäLähetetty: Sun Syy 11, 2005 4:37 pm  Vastaa lainaamalla viestiä

Ensin siis yksi omista runoistani. Ja sitten päätin pistää vielä perään isäni kirjottaman tekstin siltä ajalta kun asuimme tallissa (Hummala oli siis paikan nimi ja juttu on kirjotettu pollen näkökulmasta), tuntui jotenkin turhalta tehdä uusi topicci yhtä runoa varten.

Ei sellaista kuin runoissa

Joskus on kiva mennä talvella lumipyryn jälkeen metsään
Käyskennellä koskemattomassa hangessa
Ravistaa oksalta lumet ja säikäyttää orava

Kaatua lumeen selälteen...
Antaa räntäsateen sataa pikkuhiljaa kasvoille...

Nousen ylös lunta kengissäni ja housut märkänä. Ei se ollutkaan sellaista kuin runoissa.

Vallun päivä Hummalassa

Pimeetä oli ku kaivoksessa ja vesi myrskyten piiskaa tallin ikkunoita, oli syksy myöhä ja isäntä krapulassa vaiko missä pulassa punkassaan pyöriskeli seinän takana boksissaan.

Aamu alko valkenee eikä heinää näkynyt, no minäpä päätin etusellani täräyttää boxin oveen ja kaverit yhtyi kuoroon, mitään ei tapahtunut, oiskohan se jäbä oikein viskiä illalla lipitellyt ku noin korisee.
No tulihan se lopulta meille heinät heittää ja pari tuntia ahmimme ja saimme kaurat, just ku ois tehny mieli mennä ruokalevolle niin pari pimuu tulee ja luulee osaavansa hallita mua. Saas nährä kuka hallitsee ja ketä, no se lähti viemään mua käytävälle eikä oikeen hallinnut mua ku pääsin syömään heinää, sit se ämmä oli ihan pallo hukassa ja lähti ettii isäntää, no sit se meni vähän opetuksen puolelle, voi vitsi ku ei ois löytäny tota isäntää, tie miten kauan oisin saanut rauhassa heinää rouskutella. Saihan se mut lopulta kuntoon vaikka välillä yritinkin näykkiä sitä ku se harjan kaa mua kutitteli, no ulkona se pimu pelästy ku vähä pukittelin laukkaa vaadittaessa ja toin sen tallin oven eteen, no se halus vaihtaa mut Luunaan ja mun seuraava poka oli jo paikalla, perkele et on tiukan tuntunen tyyppi, pitkä raippa ja kaikki vimosen päälle varusteet, hitsi vie mulle tulee nyt varmaan hikiki.

Ja niin tulikin, kyllä pimu osas käyttää kaasujalkaa mun suhteeni, lopulta pääsin tarhaan päiväheinille. Sit illan suussa tuli yks pimu hakee mua tarhasta ja päätin et mähän en lähde minnekkään sun kaa, no oli se sitkee sissi ku lopulta sai mut talliin isännän vain katsoessa ja sehän olikin nasta tyyppi ku mentiin maastoon ni se antoi mun rouskuttaa apila ym.. niittyä varmaan tunnin, no on se kiva ett pokat isännälle maksaa siitä ett ne tulee mua syöttää.
Talliin tullessamme oli huonepalvelu tehtävänsä tehtävänsä hoitanut ja eiku piehtaroimaan puhtaaseen boxiin ja hetken päästä tuliki jo iltaheinät.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti MSN Messenger
Pöpö
LähetäLähetetty: Tor Lok 06, 2005 10:01 am  Vastaa lainaamalla viestiä

Tää on kiva runo, mäkin ymmärsin pointin. Miten runoja pitäis arvostella? Toi alku on hieno ja pettymyksen, ton fiiliksen lösähdyksen voi maistaa tosta lopusta. Se vaan on hieno, en mä osaa paremmin sanoa. Älä masennu, eiks puolet hupia oo tulla himaan ja kuoriutua niistä kuteista? Very Happy

Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 1 Yht. 1
Semppa.net Foorumin päävalikko  ~  Henki ja Elämä

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Siirry:  

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa