Semppa.net Foorumin päävalikko
Kirjoittaja Viesti
<  Tekevälle sattuu  ~  Kirjallisuuslinjan oma kirja
Duiduli
LähetäLähetetty: Sun Huh 08, 2007 10:15 am  Vastaa lainaamalla viestiä

On, on. Sitä kiinnostusta. Laughing
Onkos ensi torstain Semppa ihan normaalisti? Jos vaikka käväisisin taas pistäytymässä.

TheSuuriRunoilija
LähetäLähetetty: Tor Huh 19, 2007 9:23 am  Vastaa lainaamalla viestiä

Ohhoh... Luin tätä ketjua ihan ihmeissäni ja pohdin, että miten kummassa en ole tähän aiemmin törmännyt, kunnes sitten Neron viimeisin viesti selvitti asian (en omaa niitä Tee & Byrokratia -oikeuksia).

Todella mahtava idea, ja nyt kun oikein mieleni sopukoita kaivelen, muistan myös, että tästähän oli puhetta jo silloin vuonna nakki ja kypärä, kun minä semppailin livenä.

(Mitä kieltä!)

Kaiken mahdollisen kauko-tukeni annan tietysti projektille, ja miksen jonkun sekavan runontyngänkin, todella mielenkiintoista seurata, kuinka tämä kehittyy Smile

Sufilainen sananlasku
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Heinä
LähetäLähetetty: Maa Hei 09, 2007 3:44 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
Ylläpitäjä

Huh, onpas taas kuukausia kulunut. Muistetaanko tämä projekti vielä?

Joskus tässä ainakin oli tulevinaan ilmi, ettei innostuneita kirjoittajia oikein meinaa löytyä. Mietin tässä, että onko missään päätetty mitä kirjaan tulisi? Vaikka luinkin koko tämä keskustelun (tosin melko huolimattomasti), en oikein tiedä, onko kirjaan tarkoitus tulla pelkkää fiktiota vai saako olla jotain muutakin.

Vaikka semppalaisista moni onkin lahjakkaita kirjoittajia, ei kaikki meistä ole mitään ruonoilijoita ja fiktiivisen tekstin kirjoittaminen saattaa luoda paineita. Voisiko kirja (mikäli se on lankaan toteutumassa) siis sisältää esimerkiksi myös ihmisten mietteitä siitä, mitä semppa on merkinnyt, tai mikä on lukemisen, teatterin tai minkä tahansa taiteen merkitys itselle...? Jos kaikenlaset muistelmat ja kirjoitelmat hyväksytään joukkoon, voisi olla enemmän innostusta kirjoittaakin jotain. Tuntuisi jotenkin hienolta, jos kirjasta jotenkin näkyisi myös se, millaiseksi me olemme sempan kokeneet, nyt kun kirjasta (eihän tämä idea ole hiipunut kokonaan) on kuitenkin tulossa vanhojen semppalaisten tuotos.

(Tarharyhmä - Kirjastossa)
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Neropatti
LähetäLähetetty: Maa Hei 09, 2007 4:18 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
Ylläpitäjä

Jonkunmoisena yhteenvetona jo suunnitellusta:

Samun idea oli, että jokainen vuosikurssi kokoaisi kirjan.

Ensimmäinen kirja (nollavarsio, kuten sitä viehättävästi nimitetään) sisältäisi nykyisten kolmosten, kakkosten ja kaikkien senioreiden kirjoituksia. HUOM! Nykyisillä kolmosilla tarkoitan nyt keväällä 2007 valmistuneita, jotka ovat siis oikeammin nykyisiä senioreita... Tästä myös huomaamme, miten tuhoon tuomittu tämä koko idea näyttää olevan.. Minä varmasti olen jo vainaja, ennen kuin ensimmäistäkään kirjaa on julkaistu.

Nollaversiossa olisi tarkoitus olla muisteluita sempasta ja kirjallisuuslinjan vaiheilta. Mukana olisi toki myös muuta kaunokirjallista tuotetta, eli runoja ja novelleja ynnä muuta niihin verrattavaa.

Minä menetin vähän uskoni koko juttuun, kun kyselemällä juuri kukaan ei tuntunut olevan kiinnostunut kirjoittamaan mitään. Homma on nyt käytännöllisesti katsoen senioreiden heiniä, kun edellä mainituista kakkosista ja kolmosista ei tule mieleen kuin Janya ja Hopeasoihtu, jotka vielä ovat oppilaina Huykassa.

Mutta jos joku haluaa kirjoittaa jotain, oli se sitten muisteloita, proosaa tai mitä tahansa muutakaan, niin ei se varmaan turhasta ole, vaikkei tätä kirjaproggista ikinä saataisikaan elvytettyä haudastaan. Kaikenlainen syntyvä matsku voidaan "julkaista" semppa.netin sivuilla taikka täällä foorumilla, jos kirjaa ei niistä saadakaan.
Takaisin alkuun
Duiduli
LähetäLähetetty: Maa Hei 09, 2007 6:57 pm  Vastaa lainaamalla viestiä

Jotenkin tästä kai olisi pitänyt haloo saada aikaiseksi - huolimatta siitä ynseästä semppaporukasta, joka ei oikein ottanut juttua omakseen siinä jossain Sempassa, jossa asiasta puhuttiin. (Olipas fiksua sanallista ilmaisua!)

Mutta voidaanhan me seniorit miettiä sitä nollaversiota (kokoilemalla siihen juttuja) ja katsotaan syksymmällä, olisiko uusissa ykkösissä tuomaan puhtia kakkoselle ja kolmoselle siirtyville. Ei sitä tiedä, vaikka uutukaisista pienistä tulisi uutta innokasta verta joukkoon. Rolling Eyes

Inmundicia
LähetäLähetetty: Tor Hei 19, 2007 9:19 pm  Vastaa lainaamalla viestiä

Öhh.

Itse en ravaa tällä sivustolla mitenkään liikaa, sempassa olen ollut miltei aina viimeisintä piknikiä lukuunottamatta, mutta pakko sanoa, että luultavasti kiinnostuneita löytyy edeltä mainitun listauksen ulkopuolelta.
Mutmut, tää on just tätä kun ei siitä ole ääneen missään puhuttu niin kaikki on ihan kujalla. Ja vuosikurssien mukaanhan tää oli jotenkin menossa kuka mitä häh miksei kukaan kertonu mulle...

pin
LähetäLähetetty: Tor Elo 30, 2007 5:37 pm  Vastaa lainaamalla viestiä

Rakkaan Samulimme:3 pitää ehdottomasti saada tästä kirjasta ainakin yhden sivun juttu kaikkine Millan Sarastuksessa mainitsemine toistoineen ja muineen. Laughing

LähetäLähetetty: Per Syy 14, 2007 2:59 pm  Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikuttaa siltä että tämä hanke tarvitsee vain kiinni tarttumista. Totta on, että juniorit ei oikein meinaa sisäistää tätä ideaa, siksi voisinkin toivoa jospa seniorit jälleen ohjailisi meitä elon tiellä, näyttäisi esimerkkiä ja aloittaisivat vaan sen nollaversion tekstien kasaamisen. Luulen että teidän aloite olisi tärkeä, silloin myös nykyisille oppilaille valkenee mistä on kysymys. Teistähän idea on muutenkin lähtöisin!

Notkukaa sempassa useammin ja puhukaa asiasta. Mä en tästä koulusta lähde ennen kuin semppa on kirjoittanut kirjansa!

Strukturaalilingvisti
LähetäLähetetty: Per Syy 14, 2007 3:49 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
Tekninen tuki

Pitääpä kaiketi ryhtyä seulomaan vanhoja runoja, itselleni kun ei ainakaan synny ongelmaa siitä, että olisin kehittynyt vuosien saatossa pöytälaatikkotekstejäni paremmaksi, mikä seikka tuntuu monien seniorien tapauksessa tekstien haalintaa haittaavan. Itse olen takuuvarmasti ohittanut oman luovan "huippuni" jo iät ajat sitten, joten en yrittämälläkään varmaan saisi aikaiseksi tämän edellämainitun "huippukauden" huiman tason ylittäviä töitä.

Itseni lisäksi voin ainakin nakittaa kirjoittamaan Vaikeron. Jos et kirjoita jotakin tähän tarkoitukseen, julkistan slash-ficcisi kaiken kansan ihailtavaksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Duiduli
LähetäLähetetty: Per Syy 14, 2007 8:54 pm  Vastaa lainaamalla viestiä

Minultakin voisi oikeasti löytyä jotain vanhempaakin materiaalia... En ole tosin kovin hääppöinen kirjoittaja, mutta sain minä kynäilylläni sentään yo-kirjoituksista hehkuttamisen arvoisen arvosanan... nimenomaa otsikkoaineesta. Aineistopohjainen ei ole koskaan kai sujunut.

Mutta jos minun kökköjuttuni kelpuutetaan, niin sitten. Rolling Eyes

pin
LähetäLähetetty: Tii Syy 18, 2007 4:11 pm  Vastaa lainaamalla viestiä

Haha, jotenkin, Duiduli, tuntuu kyllä siltä, että teitiltä mitään kökköjuttuja on ihan turha odottaa. : D

LähetäLähetetty: Per Mar 23, 2007 5:52 pm  Vastaa lainaamalla viestiä

Niinjoo... Meikäläisen tekstit ovatkin überkökköjä. Olet ihan oikeassa, pin. Laughing

Taas tämä muuten seisoo tämä meidän projekti. Ollaanko me oikeasti näin saamattomia, vai saataisiinkö me nyt potkittua itsestämme irti jotakin? Confused

Neropatti
LähetäLähetetty: Per Mar 23, 2007 5:57 pm  Vastaa lainaamalla viestiä
Ylläpitäjä

Plaah. Jaksaako joku ihan oikeasti vielä muistella tätä juttua? En minä ainakaan.
Takaisin alkuun
Inmundicia
LähetäLähetetty: Sun Tam 13, 2008 2:33 am  Vastaa lainaamalla viestiä

Sad

Duiduli
LähetäLähetetty: Tii Tam 15, 2008 11:45 am  Vastaa lainaamalla viestiä

Inmundicia kirjoitti:
Sad

En voisi itse olla enempää samaa mieltä.

Näytä edelliset viestit:   
Kaikki ajat ovat GMT + 2 tuntia

Näytä seuraava aihe
Näytä edellinen aihe
Sivu 4 Yht. 4
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4
Semppa.net Foorumin päävalikko  ~  Tekevälle sattuu

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin

Siirry:  

Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa